اس.-۷۶ |
۱۹۷۷ |
S-76 |
هلیکوپتر چندمنظوره | ||
|
||
|
||
در ۱۹ ژانویه ۱۹۷۵ شرکت سیکورسکى براى کسب سهم بیشترى در بازار هلیکوپترهاى غیرنظامى، برنامه ساخت هلیکوپتر دوموتوره جدیدى با توان جابجایى ۱۲ نفر مسافر را اعلام کرد. پس از تحقیقات مفصلى درباره وضعیت بازار، که به عقد قراردادهایى قطعى با چندین کاربر غیرنظامى هم انجامید، تصمیم اجراى برنامه جدید اتخاذ شد. هلیکوپتر جدید را اس.-۷۶ نامیدند.کار ساخت چهار فروند پیشنمونه اس.-۷۶ در ماه مه ۱۹۷۶ آغاز شد. پرواز اولین پیشنمونه در ۱۳ مارس ۱۹۷۷ انجام گرفت، و تا کمتر از سه ماه بعد، بقیه پیشنمونهها هم پرواز کردند. اس.-۷۶ طبق استانداردهاى پرواز کور «فار ۲۹ رده اى.» از «قوانین اداره هوانوردى فدرال» طراحى شده است. با این استانداردها، سیکورسکى هلیکوپتر قابلاعتمادى عرضه کرده که براى انواع مختلفى از مأموریتهاى ترابرى هوایى مناسب است؛ بهویژه براى پشتیبانى از تأسیسات نفتى ساحلى، ترابرى تشریفاتى، و همگانى هم قابلاستفاده است. سیستم دینامیکى اس.-۷۶ از طرح بلک هاوک گرفته شده؛ چنانکه مثلاً سیستم پروانه اصلى اس.-۷۶، نوع کوچکشده پروانه اصلى هلیکوپتر یو.اچ.-۶۰ اى. است.
تحویل اس.-۷۶ از اوایل سال ۱۹۷۹ آغاز شد. پس از آن، علاوه بر مدل استاندارد اولیه، دو مدل عمده اس.-۷۶ بى. و اس.-۷۶ سى. عرضه شد که تفاوت عمده آنها با هم، در نوع موتور است. |
||
هلیکوپتر اس.-۷۶ |
||
|
||
|
||
|
||
|
||
سهنماى اس.-۷۶ مارک ۲ با نماهای جانبی و برش خورده اس.-۷۶ بی (پایین) |
||
مشخصات فنی اس.-۷۶ بی. |
||
|
||
|