Kamov_Ka-226

 

کاموف-۲۶ ۱۹۶۵ Ka-26
هلیکوپتر چندمنظوره
  • نامگذارى نظامى ناتو: هودلوم
  • سازنده: کاموف (اتحاد جماهیر شوروى سابق)
جزئیات طرح کاموف-۲۶ (هودلوم)، که عمدتاً براى امور کشاورزى طراحى شده بود، براى اولین بار در ۱۹۶۴ اعلام شد، و پیش‏‌نمونه‏‌اش در سال بعد پرواز کرد. پس از تکمیل آزمایش‌هاى پروازى در ۱۹۶۵، تولید آن از دو سال بعد آغاز شد. براى کاهش وزن، در سازه کاموف-۲۶ از چسب و مواد پلاستیکى استفاده شده که بارمزد اسمى آن‏ را تا سه برابر کاموف-۱۵ افزایش داده است.

از کاموف-۲۶ در امور نقشه‏‌بردارى، تجسس و نجات، جنگل‌دارى، و شیلات هم استفاده مى‏‌شود، و هنگام اجراى مأموریت بر فراز دریا، آن‏ را به کیسه‏‌هاى شناور مجهز مى‏‌کنند. به دلیل ابعاد کوچک، این هلیکوپتر قابل‏‌استفاده بر روى عرشه کشتی‌هاى صید نهنگ و یا یخ‏‌شکن‌ها هم هست. به ادعاى خود سازنده، کاموف-۲۶ اولین هلیکوپترى است که از مواد پلاستیکى و شیشه‌ای در ساختار تیغه‏‌هایش استفاده شده است.
هرچند کاموف-۲۶ دوموتوره است، با یک موتور معیوب هم مى‏‌تواند پروازش را ادامه دهد. نسبت بارمزد-به-وزن و همچنین بازدهى اقتصادى، دو جنبه کلیدى موفقیت کاموف-۲۶ بوده‏‌اند.

بیش از ۶۰۰ فروند کاموف-۲۶ براى خدمات غیرنظامى به‏‌کارگرفته شده‏‌اند، و نوع نظامى آن هم به کشورهاى دیگر صادر شده است. در ۱۹۸۱ کاموف یک مدل اصلاحى به‏‌نام کاموف-۱۲۶ (هودلوم بى.) ساخت که به‏‌جاى موتورهاى پیستونى، به یک موتور توربوشفت کوچک مجهز بود.

Ka-26

هلیکوپتر کاموف-۲۶ عمدتاً در امور غیرنظامى، مثل کشاورزى و شیلات، به خدمت گرفته شده است.

  • انواع مدل‌ها:
  • کاربران:  اتحاد جماهیر شوروى (سابق)، بلغارستان، مجارستان، سریلانکا، ژاپن، سوئد، آلمان، لهستان،
    رومانى
  • تعداد تولید شده: (تا ۱۹۸۵) ۸۱۶ فروند
  • قیمت:
سه‌نما

سه‏‌نماى کاموف-۲۶ (هودلوم اى.)

مشخصات فنی

مشخصات فنی

  • مراجع:

  • تاریخ آخرین بازبینی:

 

By

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *