cONVAIR-cAR

 

خودروهاى پرنده Flying Automobiles
خودرو پرنده
یکى از نظریه‏‌هایى که براى عمومى‏‌تر کردن استفاده از هواپیماهاى کوچک، چه براى امور تفریحى و چه براى امور بازرگانى، مطرح شد، رفع نیاز به فرودگاه و تجهیزات مفصل خدماتى بود. دو روش براى رسیدن به این هدف پیشنهاد شده بود: تجهیز وسیله نقلیه‏‌اى (عمدتاً یک خودرو) با بال‌ها و دم‌هاى مناسب، و جاده‏‌اى کردن یک هواپیماى نسبتاً عادى. صرفه‏‌جویى زیاد در هزینه‏‌هاى فرودگاهى و امکان فرود آمدن در یک بزرگراه در شرایط بد آب و هوایى (و سپس ادامه مسیر) از مزایاى عمده هر کدام از دو روش پیشنهادى بود. در عوض، پیچیدگى مکانیکى، هزینه ترکیب دو وسیله نقلیه اساساً متفاوت، افزایش وزن و مسائل ناشى از آن، باعث افت عملکرد پروازى (نسبت به توان تحویلى) چنین طرح‌هایى مى‏‌شد؛ همچنین، دشوارى اخذ گواهینامه مورد نیاز و یافتن مکان‌هاى مناسبى براى تغییرات و عیب‏‌یابى، چند عامل بازدارنده عمومى شدن چنین طرح‌هایى بود.

اگر چه تاکنون انواع متفاوتى از خودروهاى بال‌دار و هواپیماهاى جاده‏‌اى ساخته شده‏، و حتى بعضى از آنها گواهینامه هم دریافت کرده‏‌اند، اما هیچیک از آنها عملاً تولید نشد.

cONVAIR cAR

کانویر کار، خودرو کوچکى با یک هواپیماى جداگانه که به آن وصل شد، در سومین پرواز دچار سانحه شد و سازنده ادامه چنین طرح‌هایى را کنار نهاد؛ ایالات متحده امریکا، اولین پرواز در ۱۵ نوامبر ۱۹۴۷

  • مراجع:
  • تاریخ آخرین بازبینی:

 

By

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *