us1a

 

اس.اس.-۲ ۱۹۶۷ SS-2
هواپیماى آبى‌‏خاکى زودپرواز چندمنظوره
  • شهرت: پى.اس.-۱، یو.اس.-۱
  • سازنده: شین مِیوا (ژاپن)
در ژانویه ۱۹۶۶ شرکت شین میوا (چنان‏که بعداً نامیده شد) از طرف «نیروى دفاع دریایى ژاپن» مأمور ساختن یک قایق پرنده ضدزیردریایى شد. تا آن زمان، شین میوا عمدتا بر روى نمونه کاملاً اصلاح‏‌شده قایق پرنده امریکایى اس.اى.-۱۶ اى. (آلباتروس) ساخت گرومن کار کرده بود؛ آلباتروس ژاپنى، با نام ملى یو.اف.-اس.ایکس.، با شناور کشیده‏‌تر و عمیق‏‌تر نسبت به طرح امریکایى، دم T-شکل، سیستم کنترل لایه مرزى، منقاره‏‌هاى بزرگ لبه حمله، و دو موتور شعاعى اضافى بر روى بال‌ها در ناحیه برون‏‌سوى موتورهاى‏ قبلى داشت. با کسب تجربه باارزش حاصل از ساخت طرح قبلى، شین میوا اولین پیش‏‌نمونه قایق پرنده اس.اس.-۲ را در پنجم اکتبر ۱۹۶۷ به پرواز درآورد، و دومین پیش‏‌نمونه هم در ۱۴ ژوئن سال بعد پرواز کرد. پس از گرفتن گواهینامه صلاحیت پروازى در پاییز ۱۹۷۰، اس.اس.-۲ به خدمت «نیروى دفاع دریایى ژاپن» وارد شد. اس.اس.-۲ را پى.اس.-۱ هم نامیده‏‌اند.

در ژوئن ۱۹۷۰ طراحى مدل ویژه تجسس و نجات، به‏‌نام اس.اس.-۲ اى.، آغاز شد. اولین پرواز مدل جدید از روى آب، در ۱۶ اکتبر ۱۹۷۴، و اولین پرواز آن از روى زمین، در سوم دسامبر همان سال انجام شد. این مدل، یو.اس.-۱ هم نامیده شده است. از هفتمین فروند تولیدى یو.اس.-۱ به بعد، موتور جدیدى مورد استفاده قرار گرفت که به‏‌اندازه ۱۴% پرتوان‌تر از موتور قبلى بود. حاصل این اصلاحات، مدل یو.اس.-۱ اى. بود. شش هواپیماى قبلى هم بعداً به این مدل تغییر داده شدند.

در ۱۹۷۶ مدل آب‏‌افکن اس.اس.-۲ ساخته شد که حاصل همکارى «آژانس ملى آتش‏نشانى» و «نیروى دفاع دریایى ژاپن»، و نتیجه تجهیز یک فروند پى.اس.-۱ (در نقش مهدآزمون) به یک مخزن آب ۱۶،۲۰۰ لیترى بود.

اکنون، پى.اس.-۱ از خدمت در «نیروى دفاع دریایى ژاپن» بازنشسته شده، و آخرین فروندش در ماه مارس ۱۹۸۹ با هواپیماى اوریون تعویض شد.

ps1

قایق پرنده پى.اس.-۱

  • انواع مدل‌ها:
  • کاربران:
  • تعداد تولید شده: 43 فروند
  • قیمت:
سه‌نما

سه‏‌نماى هواپیماى یو.اس.-۱

مشخصات فنی یو.اس.-۱ ای.
مشخصات فنی
  • مراجع:

  • تاریخ آخرین بازبینی:

 

By

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *