SCOOTER

روروک‌هاى پرنده

 

روروک‌هاى پرنده Flying Scooters
بال‏‌گردان‌هاى غیرعادى
تطبیق موفق موتورهاى کوچک دوزمانه و حتى چهارزمانه قایق‌هاى موتورى براى استفاده در پرنده‏‌هاى تفریحى، زمینه جدیدى را به وجود آورد تا انواع محدودى از هلیکوپترهاى تک‏‌نفره فوق‏‌سبک براى کاربردهاى نزدیک‏‌برد، مثل بلند کردن یک سرباز براى عبور از فراز یک رودخانه، به وجود آیند. این رده از پرنده‏‌ها، از ساده‏‌ترین شکل بستن یک موتور به پشت خلبان و چرخاندن پروانه‏‌اى در بالاى سر او، تا شکل‌هاى پیچیده‏‌تر نشستن خلبان بر روى یک صندلى مخصوص، را شامل مى‏‌شود. بقیه طرح‌ها، سکوهاى پرنده‏‌اى بودند که خلبان در حالت ایستاده قرار مى‏‌گرفت، و در بالاى سر و یا زیر او مجموعه‏‌اى از پروانه‏‌هاى هم محور مى‏‌چرخیدند، و یا همچون هواسُر آویختنى، به جهت خاصى تکیه مى‏‌داد.

با وجود همه خلاقیت‌ها و ارزش‌هاى نهفته در توسعه «روروک‌هاى پرنده»، هیچکدام از انواع آنها تولید نشد. یک نمونه امریکایى از این پرنده‏‌ها، پنکاست هاپیکوپتر بود. پنکاست یکى از اولین مینى‏‌هلیکوپترهاى مربوط به سال ۱۹۴۶ است. در این پرنده ابتدائاً از یک موتور ۲۰ اسب‏‌بخارى، که به پشت خلبان بسته مى‏‌‌شد و دو پروانه هم‏‌محور را مى‏‌چرخاند، استفاده شد. بزودى این ابتکار با مدل ۱۰۲ جایگزین شد؛ که باز هم از پروانه‏‌هاى هم‏‌محور، ولى این‏ بار از صندلى و ارابه فرود، استفاده شد. واحد قدرت مدل ۱۰۲ یک موتور دو زمانه ۳۵ اسب‏‌بخارى بود، و قطر پروانه آن، به ۱۶ فوت مى‏‌رسید.

  • مراجع:
  • تاریخ آخرین بازبینی:

 

همچنین ببینید

cONVAIR-cAR

خودروهاى پرنده

  خودروهاى پرنده Flying Automobiles خودرو پرنده یکى از نظریه‏‌هایى که براى عمومى‏‌تر کردن استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by wp-copyrightpro.com