تاریخىترین پرواز دوران صلح، در سال ۱۹۳۳ انجام شد. در آن سال، ژنرال ایتالو بالبو فرماندهى و هدایت ۲۴ فروند قایق پرنده ساوویاـ مارچتى را از اوربتلو (ایتالیا) تا «نمایشگاه قرن توسعه» در شیکاگو از طریق ایسلند، گرینلند، و لابرادور انجام داد. مسیر بازگشت از نیویورک، آزور، و لیسبون مىگذشت. عملکرد پروازى خوب این قایقهاى پرنده در این پرواز قابلتوجه بود؛ بهویژه که طراحى اولیه آنها به حدود ده سال پیشتر برمىگشت.
اولین اس.ـ۵۵ در ۱۹۲۴ به پرواز درآمد، و اگر چه اساساً براى کاربردهاى نظامى اژدرافکنى طراحى شده بود، اما در ۱۹۲۵ براى فعالیتهاى غیرنظامى هم به کار گرفته شد. این هواپیما پروازهاى دوربردى انجام داد، که مهمترین آنها، پرواز رفت و برگشت برفراز اقیانوس اطلس در ۱۹۲۷ بود. در ۱۹۳۰ تعداد ۱۲ فروند اس.ـ۵۵ تحت فرمان ژنرال بالبو از رم تا ریودوژانیرو از فراز جنوب اقیانوس اطلس پرواز کردند.
قایقهاى پرنده اس.۵۵ در پرواز سال ۱۹۳۳، اصلاحات زیادى نسبت به مدل اولیه دربر داشتند. این هواپیماها، به نام اس.-۵۵ ایکس.، به دو موتور ایزوتاـ فراسچینى آسو، با توان (هرکدام) ۸۰۰ اسببخار مجهز بودند. موتورها پشت سر هم قرار گرفته، موتور جلویى کار کششى و موتور عقبى کار رانشى را انجام مىداد. ملخهاى موتورها از نوع فلزى، و زاویه پیچ آنها قابلتنظیم بود. دوکابین مجزا با بال عظیمى، که از سقف آنها مىگذشت، به هم متصل مىشد، و در ناحیه وسط لبه حمله این بال، دوکابین براى استقرار دو خلبان تعبیه شده بود. |